Media: Artikkelit ja tietokannat

Tiedonhakuprosessi

Haun muodostaminen

Lähtiessäsi muodostamaan hakua tietokannassa, kannattaa etsiä Advanced Search -linkki. Tällöin saat tehtyä monipuolisemman haun.

Kirjoita valitsemasi hakusanat riveille ja yhdistä synonyymit OR operaattorilla ja osakokonaisuudet AND operaattorilla. Käytä tarvittaessa haun apuvälineitä, fraasia, katkaisua ja jokerimerkkiä.

Haun voit kohdentaa joko kaikkiin kenttiin, tai esimerkiksi asiasanoihin, abstraktiin tai tekijään. Haun kohdentaminen  tehdään useimmissa tietokannoissa riveittäin, joten hakulaatikon perässä olevasta pudotusvalikosta valitset mihin haluat hakusi kohdistuvan. Esimerkissä siis Select a Field (opitional) -kohdasta.

Artikkelihaku (Aalto-Primo)

Hae Oppimiskeskuksen lisensoimia aineistoja Aalto-Primon artikkelihakua käyttäen.

Median keskeisiä e-lehti- ja muita tietokantoja

media_tietokantoja

Alternative access – vaihtoehtoisia väyliä artikkeleihin

E-aineistojen käyttö ja käyttöoikeudet

E-aineisto on käytettävissä Aalto-yliopiston lankaverkossa tai etäkäyttönä. Etäkäyttö on mahdollista yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle aalto-tunnuksilla kirjautumalla. E-aineistot löytyvät parhaiten käyttämällä Aalto-Primo portaalia  tai LibGuides-Oppaita.

Muut asiakkaat voivat käyttää e-aineistoja oppimiskeskuksen asiakastyöasemilta

Lisätietoa e-aineistojen käytöstä

E-aineiston käyttöehdot

ViewIt@Aalto-linkistä kokotekstiin

Kun löydät tietokannasta artikkelin viitetiedot, pääset ViewIt@Aalto-linkin kautta kokotekstiin silloin, kun Oppimiskeskus on hankkinut siihen lisenssin. Voit tarkistaa painetun lehden saatavuuden Aalto-Primosta tai kansallisesta Finna-portaalista. Mikäli aineisto ei ole saatavissa Oppimiskeskuksen kokoelmista, sen voi tilata käyttämällä kirjaston aineistonvälitys-palvelua.

Google Scholar ja Viewit@Aalto-linkitys Aalto-yliopistossa

Voit hakea artikkelia myös Google Scholarilla, sillä kirjaston Viewit@Aalto-linkityspalvelu on yhteydessä Googlen tieteellisen tiedon hakemiseen erikoistuneeseen Google Scholar -hakukoneeseen.

Aaltolainen, ilmoita ongelmasta e-aineistossa Oppimiskeskukseen