Opinnäytteet: Aalto Thesis Database

Aalto Thesis Database

Aalto Thesis Database -etätyöpöytäyhteyden kautta pääset lukemaan sähköisiä ja digitaaliseen muotoon skannattuja arkistoaineistoja, joita ei ole julkaistu Aaltodocissa. Aalto Thesis Databasen kautta sinulla on pääsy:

• Maisterivaiheen opinnäytteisiin (diplomityöt, pro gradut ja taiteen maisterin opinnäytteet)
  • Lisensiaatintöihin
  • Väitöskirjoihin

Huomioithan, että Aalto Thesis Databasen kautta et pääse avaamaan lukittuja kandidaatintöiden tiedostoja. Kandidaatintöiden lukittuja tiedostoja voit lukea Aalto-yliopiston Harald Herlin -oppimiskeskuksen työasemilla. Aalto-yliopiston henkilökunta voi lisäksi kirjautua Aaltodociin omilla Aalto-tunnuksilla lukeakseen kandidaatintöitä.

Mistä löydän Aalto Thesis Databasen?

Aalto-yliopiston Harald Herlin -oppimiskeskuksen kaikki asiakkaat
  • Oppimiskeskuksen Windows-työasemat.
  • Aalto-yliopiston opiskelijat ja henkilökunta kirjautuvat työasemalle Aalto-käyttäjätunnuksella ja salasanalla.
  • Muut asiakkaat kirjautuvat työasemalle yhteistunnuksilla.
  • Aalto Thesis Database löytyy työaseman Start-valikosta.
  • Oppimiskeskuksen yhteystiedot ja aukioloajat löydät verkkosivuiltamme. I Harald Herlin -oppimiskeskus
Aalto-yliopiston opiskelijat
Aalto-yliopiston henkilökunta
  • Asentamalla sovellus omalle Windows-työasemalle Aalto-työasemien itsepalveluportaalista. I Software SelfService Portal
  • Asennuksen jälkeen Aalto Thesis Database löytyy tietokoneen Start-valikosta.
Huom: Kun avaat Aalto Thesis Databasen ensimmäisen kerran, on mahdollista, että sinulle tulee virheilmoitus. Tämän virheilmoitusikkunan voi kuitenkin sulkea ja sovellus on avautunut taustalla.

Käytön rajoitukset

• Opinnäytteen tekijänoikeuden kuuluvat tekijälle.
  • Tiedoston tallennus omalle laitteelle tai lähettäminen palvelusta ei ole sallittua.
  • Tiedoston sisällön kopiointi ei ole sallittua.
  • Tiedoston muokkaaminen ei ole sallittua.

Opinnäytteen avaaminen Aalto Thesis Databasen kautta

• Aalto Thesis Database löytyy työaseman Start-valikosta.
  • Aalto Thesis Databasen aloitussivulta otetaan etäyhteys Aaltodoc-julkaisuarkistoon.
  • Etsi opinnäytteen tiedot Aaltodocista esimerkiksi opinnäytteen tekijän nimellä.
  • Klikkaamalla opinnäytteen tiedoista Avaa sähköinen arkistokappale -linkkiä pääset opinnäytteen tiedoston lataussivulle.
  • Avaa opinnäyte klikkaamaalla opinnäytetiedoston nimeä.
  • Voit lukea opinnäytteen työaseman näytöltä tai tulostaa opinnäytteen paperille.

Tulostus

Aalto-yliopiston opiskelijat ja henkilökunta voivat tulostaa tiedostoja Aalto Thesis Databasesta henkilökohtaiseen opiskelu- ja tutkimuskäyttöön:

• Valitse tulostimeksi SecurePrint.
  • Voit tulostaa tiedoston paperille kampuksen PrintingPoint-laitteella.
  • Isot tiedostot kannattaa tulostaa osissa.

Pyydä opinnäytetiedosto Oppimiskeskuksesta

Sähköisiä opinnäytteitä, joita ei ole julkaistu Aaltodocissa tai joiden tiedosto on lukittu, voi myös pyytää sähköpostitse Oppimiskeskuksen asiakaspalvelusta. Sähköpostiosoitteemme on oppimiskeskus [at] aalto.fi. Huomioithan, että opinnäytteitä lähetetään vain henkilöasiakkaille. Viestissä tulee mainita opinnäytteen tekijän nimi, otsikko ja julkaisuvuosi.