Visual Resources Centre: Visuaalinen taide

Visuaalisen taiteen kuva-aineistot

Etsitkö korkeatasoisia digitaalisia kuvia kuvataiteen teoksista, tietyiltä aikakausilta tai taitelijoilta, tai haluatko etsiä teoksia tietystä aiheesta? Digitoituja teoksia on tarjolla yksittäisten museoiden omissa kuvatietokannoissa tai useiden organisaatioiden yhteisissä laajemmissa verkkopalveluissa. Esimerkiksi Aalto-yliopistoon lisensoitu ARTstor tarjoaa noin kaksi miljoonaa korkeatasoista kuvaa merkittävistä kansainvälisistä museoista, gallerioista, arkistoista ja kirjastoista. Suomessa digitoitua kulttuuriperintöä on saatavilla Finna-palvelusta, ja laajemmin eurooppalaista aineistoa on tarjolla Europeanasta.

Aineistot, joissa on lukon kuva  on käytettävissä Aalto-yliopiston verkossa ja etäkäytettävissä Aalto-yliopiston käyttäjätunnuksilla.

Aineistot, joissa on sydämen kuva sisältävät joko kokonaan avoimeen käyttöön tai osittain avoimeen käyttöön lisensoitua aineistoa.

Tustustu aina kunkin palvelun ja yksittäisen kuvan käyttöoikeuksiin tarkasti, jotta määritellyt oikeudet riittävät omaan käyttötarkoitukseesi.

Kansallisgalleria

unknown / tuntematon / okänd (Cornelis de Vos?): Two sisters / Kaksi sisarta / Två systrar

Visuaalisen taiteen kuva-aineistot

Rijksmuseum