Visual Resources Centre: Valokuva

Valokuvataiteen ja valokuvauksen kuva-aineistoja

Etsitkö valokuvataiteen historian tunnetuimpia valokuvateoksia tai tietyn valokuvaajan kuvia? Haluatko tutustua valokuvauksen historian vaiheisiin tai tekniikoihin, tai etsitkö omaan käyttöösi muokattavissa olevaa kuvamateriaalia projektiisi?

Valokuvauksen kuva-aineistoista löytyy museoiden, arkistojen ja kirjastojen kokoelmista digitoitua valokuvauksen ja valokuvataiteen historiaa, dokumenttivalokuvausta sekä nykyvalokuvataidetta ja kuvituskuvia sisältäviä kuvapalveluita.

Aineistot, joissa on lukon kuva  on käytettävissä Aalto-yliopiston verkossa ja etäkäytettävissä Aalto-yliopiston käyttäjätunnuksilla.

Aineistot, joissa on sydämen kuva sisältävät kokonaan tai osittain vapaaseen käyttöön lisensoitua aineistoa.

Tustustu aina kunkin palvelun ja yksittäisen kuvan käyttöoikeuksiin tarkasti, jotta määritellyt oikeudet riittävät omaan käyttötarkoitukseesi.

Valokuvataiteen museo

Kulutusosuuskuntien Keskusliiton kokoelma D1974_33_11432B