Visual Resources Centre: Muotoilu

Muotoilun kuva-aineistot

Etsitkö kuva-aineistoa erilaisista materiaaleista, valokuvia muodin eri aikakausilta, design-klassikoista tai keramiikkataiteesta? Muotoilun kuva-aineistoja on tarjolla erilaisissa erikoistuneissa kuvatietokannoissa, mutta myös laajemmissa palveluissa, jotka sisältävät myös muita taide- ja kulttuurihistoriaan liittyviä aineistoja.

Aineistot, joissa on lukon kuva on käytettävissä Aalto-yliopiston verkossa ja etäkäytettävissä Aalto-yliopiston käyttäjätunnuksilla.

Aineistot, joissa on sydämen kuva sisältävät joko kokonaan avoimeen käyttöön tai osittain avoimeen käyttöön lisensoitua aineistoa.

Tustustu aina kunkin palvelun ja yksittäisen kuvan käyttöoikeuksiin tarkasti, jotta määritellyt oikeudet riittävät omaan käyttötarkoitukseesi.

Europeana

Muotoilun kuva-aineistot

Promostyl-kokoelma

VRC-palvelussa voit tutustua muodin, muotoilun, sisustuksen ja pakkaussuunnittelun Promostyl- trendikirjasarjaan 1980-luvulta lähtien. Sarja sisältää runsaasti tietoa kausien tyyleistä, väreistä ja materiaaleista. Mukana on myös materiaali- ja kangasnäytteitä. Promostyl sisältää mm. seuraavat sarjat (sarja on ranskan- ja englanninkielinen):

• Influences
  • Women