Linkitys lisensoituun e-aineistoon: Tietokannat

Suorat linkit Aalto-yliopiston oppimiskeskuksen lisensoimiin e-aineistoihin.

Tietokannan linkittäminen Aalto-Primon kautta

Tietokannan pysyvän linkin voi hakea Aalto-Primosta.

1. Hae haluttu tietokanta.

2. Klikkaa kohtaa "pysyvä linkki".

3. Kopioi linkki haluttuun paikkaan, esim. Mycoursesiin.

4. Pysyvällä linkillä pääsee tälle samalle sivulle, josta itse aineistoon siirrytään "Kokotekstin saatavuus" kohdan linkillä Libproxy-palvelinta käyttäen. Linkit toimivat näin:

• Aalto-yliopiston laskaverkossa tai VPN-yhteydellä se on aivan normaali linkki suoraan tietokantaan.
  • Käytettäessä omilla laitteilla, käyttäjä ohjataan ensin Aalto-kirjautumiseen, jonka jälkeen tietokannan käyttö onnistuu.

Tietokantatyyppien kooste

Oppimiskeskuksen oppaisiin on ryhmitelty keskeisiä aineistoja aloittain ja tyypeittäin.

Kaikki oppaiden tarjoamat linkit ovat libproxy-muodossa ja niitä helppo kopioida käytettäväksi esim. Mycoursesiin.

Kattavan listauksen tietokannoista ja niiden Libproxy-linkeistä löydät myös seuraavista paikoista:

Yhteystiedot

Autamme mielellämme linkitykseen liittyvissä ongelmissa. Kaikkein parhaiten saat yhteyttä laittamalla meille sähköpostia: