Linkitys lisensoituun e-aineistoon: Artikkelit

Suorat linkit Aalto-yliopiston oppimiskeskuksen lisensoimiin e-aineistoihin.

Artikkeleiden linkitys Aalto-Primon kautta

Artikkelin pysyvän linkin voi hakea Aalto-Primosta.

1. Hae haluttu artikkeli Aalto-Primon kautta tai Google Scholarista, josta siirrytään ViewIt@Aalto -linkillä Aalto-Primoon.

2. Klikkaa kohtaa "pysyvä linkki".

3. Kopioi linkki haluttuun paikkaan, esim. Mycoursesiin.

4. Pysyvällä linkillä pääsee tälle samalle sivulle, josta itse aineistoon siirrytään "Kokotekstin saatavuus" kohdan linkillä Libproxy-palvelinta käyttäen. Linkit toimivat näin:

• Aalto-yliopiston laskaverkossa tai VPN-yhteydellä se on aivan normaali linkki suoraan artikkeliin.
  • Käytettäessä omilla laitteilla, käyttäjä ohjataan ensin Aalto-kirjautumiseen, jonka jälkeen artikkelin kokotekstin lukeminen onnistuu.

Yhteystiedot

Autamme mielellämme linkitykseen liittyvissä ongelmissa. Kaikkein parhaiten saat yhteyttä laittamalla meille sähköpostia:

Poikkeus: Harvard Business Review

Huom! Harvard Business Review ei käyttösäännöissään salli aineistojensa linkittämistä. Lehden kanssa on siis toimittava esim. siten, että haetaan lehti käyttämällä Aalto-Primo-portaalia.