Visual Resources Centre: Arkkitehtuuri

Arkkitehtuurin kuva-aineistot

Etsitkö korkealaatuisia kuvia ja tietoa arkkitehdeistä, arkkitehtuurin klassikoista, nykypäivän arkkitehtuurihankkeista, rakennetusta ympäristöstä, kaupunkisuunnittelusta tai maisema-arkkitehtuurista?

Arkkitehtuurin kuvatiedonlähteissä käytettävissäsi on sekä ARTstor- tietokannan arkkitehtuuriin erikoistuneita kokoelmia sekä vapaasti verkossa käytettävissä olevia kansainvälisiä ja kotimaisia tietokantoja. Finnassa on myös Aalto-yliopiston arkkitehtuurin koulutusohjelman diplomitöitä vuodesta 1905 lähtien ja mittauspiirustuksien arvokas kokoelma.

Aineistot, joissa on lukon kuva  on käytettävissä Aalto-yliopiston verkossa ja etäkäytettävissä Aalto-yliopiston käyttäjätunnuksilla.

Aineistot, joissa on sydämen kuva sisältävät kokonaan tai osittain vapaaseen käyttöön lisensoitua aineistoa.

Tustustu aina kunkin palvelun ja yksittäisen kuvan käyttöoikeuksiin tarkasti, jotta määritellyt oikeudet riittävät omaan käyttötarkoitukseesi.

Arkkitehtuurin mittauspiirustukset

Domargård, mittauspiirustus 1989–1991 Takala, Sanna-Maria ; Siren, Carl ; Sillanpää, Seppo ; Engström, Pia CC-BY-NC

Arkkitehtuurin mittauspiirustukset

Mittauspiirustuksen laatiminen kuului pakollisena osana arkkitehdin opintoihin 1907-2014. Mittauspiirustukset kuuluvat Aalto-yliopiston arkiston kokoelmiin ja ovat saatavilla digitoituna Finnasta CC-BY-NC-lisenssillä, vanhimmat myös Public Domain-lisenssillä.

Arkkitehtuurin kuva-aineistot

Europeana