E-aineistojen käyttö: Ongelmia e-aineistojen käyttämisessä?

Aalto-yliopiston oppimiskeskuksen lisensoimien elektronisten aineistojen käyttö.

Jos et pääse aineistoon, kokeile ensin näitä keinoja...

• Tarkista Aalto-Primosta pitäisikö aineistoon olla pääsy
  • Tyhjennä selaimen välimuisti ja kokeile uudestaan
  • Kokeile jollain toisella selaimella
  • Kokeile pääseekö aineistoon toisella yhteydellä, esimerkiksi tavallisen etäyhteyden sijaan VPN-yhteydellä (lisätietoja VPN-yhteydestä)
  • Kokeile pääseekö aineistoon toista reittiä (esim. jos yksittäisen kirjan tai lehden linkki ei toimi, etsi palveluntarjoajan tietokanta Aalto-Primosta ja sieltä haluttua nimekettä)

Ilmoita ongelmasta

Jos et edelleenkään pääse aineistoon, voit ottaa yhteyttä oppimiskeskukseen sähköpostitse: oppimiskeskus@aalto.fi

Kuvaa ongelmaa mahdollisimman tarkasti. Riittävien taustatietojen avulla pääsemme selvittämään asiaa nopeammin.

Kerro ainakin seuraavat asiat:

• Mihin aineistoon ongelma liittyy?
  • Koskeeko ongelma koko aineistoa vai osaa siitä? (esim. koko tietokanta vai yksittäinen lehti tai kirja)
  • Minkälaisen virheviestin palvelu antaa (voit lähettää meille kuvankaappauksen virheilmoituksesta)?
  • Mikä aineiston URL on?
  • Onko ongelma jatkunut pitkään?
  • Tunnistaako palvelu yliopiston tilauksen (näkyykö Aalto-yliopiston nimi ja/tai logo)?
  • Mitä kautta menet aineistoon (esim. Aalto-Primo, LibGuides, proxylista...)?
  • Käytätkö aineistoa Aallon verkossa vai etäyhteydellä?