Kuvataidekasvatuksen opas: Kirjat

Tieteenalakokoelmat

Kuva Oppimiskeskuksen kokoelmista (ARTS).

Muotoilun ja taiteen sekä arkkitehtuurin kokoelmat oppimiskeskuksen toisessa kerroksessa sisältävät kirjallisuutta Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opetus- ja tutkimusaloilta. Myös tieteenalojen käsikirjasto sijaitsee samassa kerroksessa.

Erikoiskokoelmassa oppimiskeskuksen K-kerroksesa on vanhempaa aineistoa sekä kotimaisen aineiston ja omien julkaisujen arkistokappaleita. Aineistoa ei lainata, mutta sitä voi pyytää käyttöön asiakaspalvelusta.

Muotoilun ja taiteen kokoelmalla on oma Taikclas-luokitusjärjestelmä, jonka mukaan kokoelmat on järjestetty. Arkkitehtuurin kokoelma on järjestetty UDK-luokituksen mukaan.

ARTS oppimateriaalit

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opetuksessa oppimateriaalina käytettävä kirjallisuus sijaitsee oppimiskeskuksen ensimmäisessä  kerroksessa kurssikirjakokoelmassa. Laina-aika 2 viikkoa.

Muut tieteenalat

Kuva: Tiivishyllyt K-kerroksessa.

Oppimiskeskuksen ensimmäisessä kerroksessa sijaitsevat tutkimukseen liittyvät metodi-, tiede- ja filosofiakokoelmat. Lisäksi kerroksessa sijaitsevat kurssikirjat ja lyhytlainat sekä kokoelma Aalto-yliopiston uusimpia julkaisuja.

K-kerroksen avoimissa tiivishyllyissä ovat mm.  kasvatus-, opetus-, kulttuuri-, historia-, psykologia-, sosiologia- ja yhteiskuntakokoelmat. Tiivishyllyissä sijaitsevat myös Teknillisen korkeakoulun ja Kauppakorkeakoulun vanhat kokoelmat sekä TKK:n raporttisarjat ja väitöskirjat.

Yhteiset kokoelmat on järjestetty aakkosiin kunkin aihekokonaisuuden sisällä.

Hae kirjoja Aalto-Primosta

Hae painettuja ja e-kirjoja Aalto-Primo -portaalista. Valitse : Kirjaston kokoelmat. E-kirjoja voi hakea myös e-kirjapalveluiden omista käyttöliittymistä.

E-kirjapalveluita

kuvatkasvatus_e-kirjat

Aineistonvälitys

Aineistonvälityspalvelu tilaa asiakkaille sekä koti- että ulkomaisista kirjastoista sellaista tietomateriaalia, jota Oppimiskeskuksen kokoelmissa ei ole saatavilla.

Tee hankintaehdotus

Mikäli Oppimiskeskuksen kokoelmista puuttuu mielestäsi tärkeä painettu tai e-kirja, voit tehdä siitä  hankintaehdotuksen.