Arkkitehtuuri ja sisustusarkkitehtuuri: Etkö löydä etsimääsi?

Mistä lähteä tiedonhaussa liikkeele?

Osoite:

Aalto-yliopiston oppimiskeskus
Otaniementie 9, Espoo

Asiakaspalvelu:

oppimiskeskus@aalto.fi

Laajoissa tiedonhauissa voi ottaa yhteyttä tietoasiantuntijoihin sähköpostitse: Hannele Suhonen tai Eila Rämö, sähköposti muotoa etunimi.sukunimi@aalto.fi.

Tiedonhankintataitoja voi opiskella myös itsenäisesti Tiedonhankinnan oppaan avulla.

Tiedonhaun opetus

Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijoille ja tutkijoille tarjottava opetus:

Henkilökohtainen tiedonhaun ohjaus

Opinnäytetyön tekijöille annetaan henkilökohtaista ohjausta ja apua tiedonhaun ongelmiin. Tavoitteena on oppia käyttämään tehokkaasti oman tutkimusaiheen kannalta keskeisiä tiedonlähteitä, kuten Oppimiskeskuksen verkkoaineistoja sekä käyttämään myös muiden kirjastojen palveluja.

Opiskelija voi varata ajan (1-2 h) tietoasiantuntijoilta (Hannele Suhonen, Eila Rämö) sähköpostitse etunimi.sukunimi@aalto.fi, tai lähettämällä Tilaa tiedonhaun ohjausta-lomakkeen.

Aaltolainen, ilmoita ongelmasta e-aineistossa Oppimiskeskukseen

Aalto-yliopiston oppimiskeskuksen oppaat

Oppimiskeskus tuottaa oppaita eri tieteenaloilta sekä muita oppaita esim. e-kirjoista ja avoimesta julkaisemisesta. Tieteenalaoppaat sisältävät alan tiedonlähteitä, ohjeita tiedonhankintaan ja muita hyödyllisiä sisältöjä opiskelun ja tutkimuksen tueksi.

Aalto-suora

Aalto-suoran avulla saat aineistoa nopeasti suoraan työpöydällesi toimitettuna. Palvelu on tarkoitettu vain Aalto-yliopiston henkilökunnalle.

Kaukopalvelu ja aineistonvälitys

Aineistonvälityspalvelu tilaa asiakkaille sekä koti- että ulkomaisista kirjastoista sellaista tietomateriaalia, jota omassa kirjastossa ei ole saatavilla.

Haluatko tehdä hankintaehdotuksen Oppimiskeskukselle?

Jos Aalto-yliopiston oppimiskeskuksen kokoelmista puuttuu mielestäsi tärkeä kirja, lehti, tietokanta tai muu aineisto, voit tehdä hankintaehdotuksen Oppimiskeskukselle.

Alternative Access - vaihtoehtoisia väyliä artikkeleihin