Kauppatieteiden opas: Lehdet

Painetut lehdet

Oppimiskeskuksen tilaamien painettujen lehtien tiedot löytyvät Aalto-Primo -tiedonhakuportaalin kautta valitsemalla aineistotyypiksi lehdet.

Painettujen lehtien kuluvan vuoden numerot ja muutama edellinen vuosikerta lehden säilytysajasta riippuen on sijoitettu Oppimiskeskuksen toisen kerroksen lukusaliin.

• Lehtiä ei lainata.
  • Lehdet ovat aakkosjärjestyksessä kokoelmittain
    • Kauppa & talous + Tekniikka
    • Muotoilu ja taide
    • Arkkitehtuuri
  • Lehtiä voi hakea nimellä Aalto-Primon perus- tai tarkennetulla haulla.
  • Lehtien säilytysaika näkyy Aalto-Primon huomautustiedoissa kunkin lehden kohdalla

Talousuutiset

Tieteellisten lehtien lisäksi Oppimiskeskus tarjoaa asiakkaidensa käyttöön myös talousalan uutislehtiä ja -palveluita. Painetut sanomalehdet ovat kahvilan vieressä 1. kerroksessa.

Aalto-Primo-portaalin lehtihaku

Aalto-Primo-tiedonhakuportaalin kautta voi hakea painettuja ja sähköisiä aineistoja.
Lehtiä voit hakea valitsemalla aineistotyypiksi lehdet.

Aaltolainen, ilmoita ongelmasta e-aineistossa Oppimiskeskukseen

Välineitä lehtien arviointiin

Journal Impact Factor, IF

Lehden Impact Factor kertoo, kuinka usein keskimäärin lehden kahden edeltävän vuoden aikana julkaisemiin artikkeleihin on viitattu laskentavuotena julkaistuissa artikkeleissa. Journal Citation Reports (JCR) on Clarivaten ylläpitämä tietokanta, joka sisältää myös muita tieteellisten lehtien arviointi-indikaattoreita.

FT Research Rank

Financial Times –lehti ylläpitää FT Research Rank –listaa, joka sisältää 50 talousalan lehteä. Listaa käytetään kauppatieteellisten korkeakoulujen ranking-listauksissa.

Academic Journal Guide (AJG)

The Chartered Association of Business Schools (CABS) ylläpitää Academig Journal Guide (AJG)-lehtilistaa, jossa on luokiteltu kauppatieteiden alan lehtiä viisiportaisella asteikolla.

Julkaisufoorumi-luokitus

Julkaisufoorumi-luokitus on tieteellisten lehtien, sarjojen ja kirjakustantajien eri tieteenalat kattava tasoluokitus. Luokituksessa on kolme tasoa: 1=perustaso; 2=johtava taso; 3=korkein taso. Julkaisufoorumi on Suomen Tieteellisten seurain valtuuskunnan toteuttama hanke, ja sen tavoitteena on arvioida julkaisutoimintaa määrän lisäksi laadullisesti.