E-aineistojen käyttö: E-aineistojen käyttö

Aalto-yliopiston oppimiskeskuksen lisensoimien elektronisten aineistojen käyttö.

E-aineistojen käyttö tiivistettynä

Kaikki Aalto-yliopiston oppimiskeskuksen lisensoimien aineistojen käyttö on käyttöehtojen alaista:
E-aineistojen käyttöehdot

Aalto-yliopiston opiskelijoille ja henkilöstölle:

Muille asiakkaille:

• Oppimiskeskuksen toimipisteiden asiakastyöasemilta. Katso lisätiedot tästä.

Aineistojen käyttäminen Aalto-yliopiston verkossa ja sen ulkopuolella

1. E-aineistojen käyttäminen yliopiston verkossa

Yliopiston verkossa olevilta Aalto-yliopiston tietokoneilta voi käyttää e-aineistoja ilman erillistä kirjautumista. Ulkopuoliset asiakkaat voivat käyttää e-aineistoja oppimiskeskuksen asiakastietokoneilta.

Huom! Joihinkin aineistoihin pitää kirjautua erikseen myös yliopiston verkossa olevilta koneilta ja kaikkiin aineistoihin eivät ulkopuoliset asiakkaat pääse ollenkaan.

Aalto Open-verkko ei ole salasanasuojattu, eli sen käyttö tapahtuu samalla tavoin kuin millä tahansa ulkopuolisella internet-yhteydellä.

Lisätietoa yliopiston langattomista verkoista: https://www.aalto.fi/fi/palvelut/langaton-verkko-aallossa

2. E-aineistojen etäkäyttö

Aalto-yliopiston opiskelijat ja henkilökunta voivat käyttää tietoaineistoja etänä

Yhteystiedot

Nopeimman avun ongelmatilanteissa saat laittamalla sähköpostia: oppimiskeskus@aalto.fi

Aaltolainen, ilmoita ongelmasta e-aineistossa Oppimiskeskukseen

Mistä tietää, onko aineisto kirjaston lisensoimaa?

Varmin tieto löytyy Oppimiskeskuksen itse ylläpitämistä järjestelmistä:

Oppimiskeskus on hankkinut joidenkin palveluntarjoajien aineistokokonaisuuksista vain tietyn osan. Vaikka palveluntarjoajan sivustolla joskus näkyy Oppimiskeskuksen logo, se ei välttämättä tarkoita, että aaltolaisilla olisi pääsy kaikkeen kyseisen palvelun tarjontaan. Kaikista palveluista ei edes löydy tapaa erotella, mikä on Oppimiskeskuksen hankkimaa aineistoa ja mikä ei.

Jos et ole varma, onko Oppimiskeskus lisensoinut jotain aineistoa vai ei, kannattaa varmistaa saatavuus käyttäen yllä mainittuja järjestelmiä.

Jos huomaat jossain paikkansa pitämätöntä tietoa jonkun aineiston saatavuudesta, otathan yhteyttä yllä mainittuun sähköpostiosoitteeseen, kiitos.