Konetekniikka: Etkö löydä etsimääsi?

Mistä lähteä tiedonhaussa liikkeelle?

Ota yhteyttä Aalto-yliopiston oppimiskeskuksen asiakaspalveluun:
oppimiskeskus@aalto.fi

Tiedonhankintataitoja voi opiskella myös itsenäisesti Tiedonhankinnan oppaan avulla.

Haluatko henkilökohtaisen tiedonhaun opastuksen?

Jos haluat perusteellisen opastuksen tiedonhakuun ja aineistojen käyttämiseen, voit varata ajan henkilökohtaiseen tiedonhaun opastukseen.

Oletko kiireinen tutkija? Eikö aikasi riitä Oppimiskeskuksessa käymiseen?

Aalto-suoran avulla saat aineistoa nopeasti suoraan työpöydällesi toimitettuna. Palvelu on tarkoitettu vain Aalto-yliopiston henkilökunnalle.

Etkö löydä aineistoa Aalto-yliopiston tietokannoista?

Tarkista aineiston saatavuus myös kirjastojen yhteisestä Finna -portaalista.

Haluatko tehdä hankintaehdotuksen Oppimiskeskukselle?

Jos Aalto-yliopiston oppimiskeskuksen kokoelmista puuttuu mielestäsi tärkeä kirja, lehti, tietokanta tai muu aineisto, voit tehdä hankintaehdotuksen Oppimiskeskukselle.

Onko kaipaamasi aineisto jossain muussa kirjastossa?

Aineistonvälityspalvelu tilaa asiakkaille sekä kotimaisista että ulkomaisista kirjastoista sellaista aineistoa, jota Oppimiskeskuksessa ei ole saatavilla.

Aalto-yliopiston opiskelijat ja henkilökunta voivat myös tilata maksuttomia kirjalainoja tai artikkelikopioita Kuopion Varastokirjastosta. Varastokirjasto on kattava suomalaisten kirjastojen yhteinen varastointikeskus.

Huom! 1.1.2023 alkaen Aalto-yliopisto on mukana Varastokirjaston pilottihankkeessa, jossa Varastokirjasto toimittaa tilatut artikkelit suoraan asiakkaalle sähköpostitse. Pilotti koskee vain ISSN-tunnuksellisissa julkaisuissa olevien artikkeleiden skannauksia ja hankkeen kesto on vuosi 2023. Muista kirjastoista artikkeliaineisto toimitetaan edelleen paperikopiona.

Alternative access – vaihtoehtoisia väyliä artikkeleihin