Tuotantotalous: Tutkimusmenetelmäoppaat

Gradu- ja menetelmäoppaat

Painettuja ja elektronisia tutkimusmenetelmäkirjoja voi hakea Aalto-Primo-tiedonhakuportaalista. Aalto-Primoon on monista kirjoista tallennettu kirjan sisällysluettelo, johon haut voi myös kohdistaa.

Lainattavat menetelmäoppaat on sijoitettu Oppimiskeskuksen 1. kerrokseen.

Käytettävissä on myös SAGE Research Methods, joka sisältää tutkimusmenetelmätietoa elektronisessa muodossa.

Lisätietoa SAGE Research Methods'ista (englanniksi).

Aaltolainen, ilmoita ongelmasta e-aineistossa Oppimiskeskukseen

Tietokantoja

kauppatieteidenopas_metodit

Methods Map

Voit etsiä aineistoa Sage Research Methodsista kätevän Methods Map-työkalun avulla. Alla englanninkielinen ohjevideo.

Apua kirjoitusprosessiin

• MOT kielipalvelun kielentarkistimet
    • englannin, suomen, ruotsin, saksan ja ranskan kielen kieliopin ja kielen tarkistin
  • Kielijelppi
    • Helsingin yliopiston Kielikeskuksen tekemä verkko-opas äidinkielen puhe- ja kirjoitusviestinnän opiskelun ja opetuksen tueksi
  • Kielitoimiston sanakirja
    • Kotimaisten kielten keskuksessa laadittu suomen yleiskielen sanakirja, joka antaa tietoa nykysuomen sanojen merkityksistä, käytöstä ja tyylisävyistä samoin kuin taivutuksesta ja oikeinkirjoituksesta.
  • Kielitoimiston ohjepankki
    • Vastauksia monenlaisiin oikeinkirjoitusta, kielioppia ja nimiä koskeviin kysymyksiin
  • Kielikello-lehden arkisto
    • Kotimaisten kielten keskuksen lehdessä julkaistuja artikkeleita ja suosituksia mm. oikeinkirjoitukseen